Cu bicicleta prin București - marile probleme

 Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Bucureștiului propune dezvoltarea accentuată a transportului cu bicicleta și mici vehicule electrice, după modelul altor mari orașe europene. În 2010, doar 2% dintre bucureșteni foloseau bicicleta pentru a se deplasa prin oraș. Chiar dacă ultimii 5 ani au adus o dezvoltare accentuată a acestui domeniu, inclusiv prin apariția trotinetelor electrice și a serviciilor de închiriere pentru acest tip de vehicule, Bucureștiul rămâne mult în urma altor orașe europene. 

Conform PIDU București 2021, analiza SWOT indică faptul că acest domeniu de transport, care poate rezolva în parte congestionarea traficului, se află încă în fază incipientă, iar dezvoltarea actuală este marcată de incoerență și inconsistență. Discontinuitatea pistelor, suprapunerea lor parțială peste traseele pietonale, marcajul deficitar, parcarea ilegală a autovehiculelor, lățimea foarte mică, lipsa de întreținere, calitatea foarte slabă a lucrărilor sunt principalale probleme identificate. La acestea ar trebui să se adauge lipsa unor suprafețe de rulare potrivite, îndeosebi în centru, unde marcajele sunt adesea peste plăci de pavaj alunecoase și, adesea, sparte, dar și trecerile la nivel peste borduri sau lucrările de construcție/refacere a structurii stradale, care le blochează adesea și le face greu de utilizat.






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hărți specializate din Sectorul 6

Parcul Liniei - inaugurarea și cum va arăta în final

Grădinițe de stat din sectorul 6

Wansait

Piața Sudului

Romania – Informatii locale

Graficante.ro